چگونه نوع ترموکوپل را انتخاب کنم؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 277
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 471
:: باردید دیروز : 414
:: بازدید هفته : 1270
:: بازدید ماه : 9587
:: بازدید سال : 23868
:: بازدید کلی : 215151

RSS

Powered By
loxblog.Com

پنج نفر

چگونه نوع ترموکوپل را انتخاب کنم؟
پنج شنبه 22 ارديبهشت 1400 ساعت 23:24 | بازدید : 578 | نوشته ‌شده به دست محمد حسین احمدی | ( نظرات )


از آنجا که ترموکوپل در محدوده دمایی وسیع اندازه گیری می شود و می تواند نسبتاً ناهموار باشد ، از ترموکوپل ها اغلب در صنعت استفاده می شود. در انتخاب ترموکوپل از معیارهای زیر استفاده می شود:
- محدوده دما
- مقاومت شیمیایی ترموکوپل یا مواد غلاف
- مقاومت در برابر سایش و لرزش
- الزامات نصب (ممکن است لازم باشد با تجهیزات موجود سازگار باشد ؛ سوراخ های موجود ممکن است قطر پروب را تعیین کنند)

زمان پاسخ ترموکوپل چقدر است؟
ثابت زمانی به عنوان زمان مورد نیاز یک سنسور برای رسیدن به 63.2٪ از تغییر مرحله در دما تحت یک مجموعه مشخص از شرایط تعریف شده است. برای نزدیک شدن 100٪ به مقدار تغییر مرحله ، پنج ثابت زمانی لازم است. ترموکوپل اتصال در معرض سریعترین پاسخ را ارائه می دهد. همچنین ، هرچه قطر غلاف پروب کوچکتر باشد ، پاسخ سریعتر است ، اما حداکثر دما ممکن است کمتر باشد. به هر حال توجه داشته باشید که گاهی غلاف پروب نمی تواند دامنه کامل دمایی نوع ترموکوپل را تحمل کند. درباره زمان پاسخ ترموکوپل بیشتر بدانید.

چگونه می دانم کدام نوع اتصال را انتخاب کنم؟
انواع ترموکوپل غلاف دار با یکی از سه نوع اتصال زمینی ، غیرمستقیم یا در معرض دید موجود است. در نوک یک پروب اتصال زمینی ، سیمهای ترموکوپل به طور فیزیکی به داخل دیواره پروب متصل می شوند. این منجر به انتقال حرارت خوب از خارج ، از طریق دیواره پروب به محل اتصال ترموکوپل می شود. در یک کاوشگر فاقد زمین ، محل اتصال ترموکوپل از دیواره پروب جدا می شود. زمان پاسخگویی کندتر از سبک زمینی است ، اما حالت غیر عایق ایزوله الکتریکی را ارائه می دهد.

ترموکوپل به سبک اتصال در معرض از نوک غلاف بیرون زده و در معرض محیط اطراف قرار می گیرد. این نوع بهترین زمان پاسخ را ارائه می دهد ، اما استفاده از آن فقط به برنامه های غیر خورنده و بدون فشار محدود می شود. برای بحث کامل در مورد انواع تقاطع ، به تصاویر سمت راست مراجعه کنید.

محل اتصال زمین برای اندازه گیری دمای گاز خورنده و مایعات ساکن و جریان و برای کاربردهای فشار بالا توصیه می شود. محل اتصال ترموکوپل زمینی به غلاف محافظ جوش داده می شود که پاسخ سریعتری نسبت به نوع اتصال غیر پایه دارد.

یک اتصال غیر زمینی برای اندازه گیری در محیط های خورنده توصیه می شود که ترموکوپل به صورت الکترونیکی از غلاف جدا شده و توسط آن محافظت شود. ترموکوپل سیم جوش داده شده توسط پودر MgO (نرم) از غلاف ترموکوپل عایق بندی می شود.

یک اتصال در معرض برای اندازه گیری دمای گاز استاتیک یا جریان غیر خورنده که در آن زمان پاسخ سریع لازم است ، توصیه می شود. محل اتصال فراتر از غلاف فلزی محافظ گسترش می یابد تا پاسخ سریع دقیق داشته باشد. عایق غلاف در جایی که اتصال متصل شود برای جلوگیری از نفوذ رطوبت یا گاز که باعث خطا می شود ، آب بندی می شود.




|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: